Çocuk Diş Hekimi (Pedodonti)

Çocuk Diş Hekimi (Pedodondist)

Pedodontist (Çocuk Diş Hekimi) yeni doğan, çocuk veya adölesanların, süt ve daimi dişleri ile çene gelişimini takip eden, koruyucu tedavileri uygulayan, ortaya çıkan problemlerde ise bu bireylerin tedavilerini gerçekleştiren uzman diş hekimleridir. Pedodonti (Çocuk Diş Hekimliği) ise, doğumdan itibaren başlayıp daimi dişlenme tamamlanıncaya kadar geçen süreçte (0-15 yaş) bebek, çocuk ve gençlerin ağız ve diş sağlığı ile ilgilenen diş hekimliği uzmanlık dalıdır.

Bakteri plağının diş yüzeyinden uzaklaştırılamadığı durumlarda, diş yüzeyinde, diş taşı (tartar) oluşumu görülebilir. Başlangıçta yumuşak olan plağın, tükürükteki minerallerin çökelmesi sonucu diş taşına dönüşmesidir. Diş taşı oluşumu genellikle tükürük ile alakalı bir durumdur. Tükürük normalde diş yüzeyini yıkayıcı ve parlatıcı özelliğe sahiptir, fakat bazı ilaçlar, sigara kullanımı, yaş ve bazı diyet çeşitlerinden ötürü kıvamı yoğunlaşınca içindeki mineraller çökelme eğilimi göstererek diş üzerindeki yumuşak birikintilerin üzerinden diş taşı oluşumunu tetikler.

İlk Muayene ve Teşhis

İlk diş hekimi muayenesinin ilk süt dişi çıktıktan sonra (genellikle 6 ay – 1 yaş arasında) yapılması önerilmektedir. 6 aylık aralıklarla yapılan düzenli diş hekimi kontrolü ile ağız ve diş sağlığını tehdit eden her türlü sorun erkenden teşhis edilip; çocukların ağız ve diş sağlığının devamlılığı sağlanabilir.

Çocuk Diş Hekimi Ümraniye
Pedodonti Ümraniye

Çocuklarda Koruyucu Diş Tedavileri

Çocukların ağız ve diş sağlığının devamlılığının sağlanmasında koruyucu tedaviler önemli bir yer tutmaktadır. Bu tedaviler fluorid uygulamaları, pit ve fissür örtücüler ve erken kaybedilen süt dişlerinin yerinin korunmasını sağlayan yer tutucu uygulamalarıdır.

Fluorid; dişlerin yapısına katılarak onları kuvvetlendiren ve çürümesini engelleyen bir elementtir. Diş hekimi tarafından her yaş grubunda çocuğa uygulanabilen lokal uygulamalardır.

Fissür örtücüler, süt ve daimi azı dişlerinin çiğneme yüzeylerinde bulunan girinti ve oluklarının (pit ve fissürlerin) akışkan bir dolgu maddesi ile örtüldüğü koruyucu bir diş tedavisidir.

Sizi Arayalım!